Alimente nerecomandate

Nu exista alimente interzise, ci alimente nerecomandate
Important e ca alimentele sa fie intelese corect de parinti, pentru ca acestia sa faca alegeri corecte.

Prea mult zahar dauneaza: dar cantitati mici de dulciuri, consumate la anumite intervale de timp, sunt prelucrate bine de organism, mai ales in cazul unui copil activ, care face multa miscare. Interdictia absoluta poate creste atractia copilului pentru obiectul interdictiei, asa cum nici recompensa sub forma de dulciuri nu este metoda cea mai indicata de apreciere a unui copil, intrucat aceasta modalitate va incuraja dependenta de dulciuri.
In locul dulciurilor cu zahar rafinat, se poate opta pentru gustari de fructe, nuci si fructe uscate, biscuiti din faina integrala, magiun de prune facut in casa.

Consumul ridicat de sare provine din „sarea ascunsa” din chips-uri, alimente semipreparate, mezeluri, afumaturi, conserve, alimentatie tip fast-food. Aportul necesar de sare la un copil este de doar ½ lingurita/ zi (1500 mg de sodiu sau 2,5 g sare)!

Consumul de grasimi hidrogenate – continut in margarine, prajeli, produse de la fast-food, patiserie, gogoserie, snacks sau produse semipreparate – distrug mitocondria, „rezervorul” de energie al celulei, ceea ce duce la imbatranirea celulei si la diverse boli.

Alimentele nerecomandate trebuie consumate ocazional si cu masura:

  • Dulciuri

  ½ ceasca inghetata (50 ml)
  ½ ceasca de budinca
  1 croissant mic
  15 g ciocolata

  • Produse cu continut mare de grasimi:

   branza topita 35 g
   mezeluri 50 g
   cartofi prajiti 10 felii
   unt 20 g